Monday, November 22, 2010

Get Caught

Update!
Bike theft get caught the next day. yeah...
you can hide but you cant run okay!!
found the bikes with a super-duper-astonishing new paint ..  nGee :D
neway, good job to those who helped out

Petikan dari situasi sebenar kejadian yg dipetik-petik dr Wild Dogs Brigade

PENCURI BASIKAL DAN HUKUM JALANAN



Ini adalah kisah kejadian curi basikal,jumaat 19 November 2010 basikal dicuri.Bukan sebuah tapi dua biji basikal “fixed gear konon konon” milik aku,dan JOKER.JOKER bekerja di Ampang Point,manakala basikal aku pula dipakai oleh seorang teman,yang juga bekerja di Ampang Point,basikal diparking,diikat bersama secara “kemas” di tiang lampu betul-betul di pintu masuk belakang Ampang Point.Selama berbulan bulan berkerja di situ, basikal dirasakan “selamat” diparkir di lokasi tersebut.Depan pondok polis,depan kawasan peniaga kecil kecilan kuih muih,depan Dominos Pizza dan San Francisco Coffee,kelihatan selamat dengan kawasan yang agak mengundang padah untuk melakukan aktiviti kriminal.

Hujan lebat dari jam 3 petang hari tersebut,membawa hingga ke tengah malam.Basikal di dapati dicuri jam 6 petang selepas JOKER pulang bekerja,dek kerana sayangkan basikal,Joker terus menangis berlagu,-kugiran hardcore Champion.Manakala aku,setelah mendengar berita,terus demam panas diiringi hingus meleleh-leleh (Ini kisah benar).Aku tak tau kerana basikal,atau kerana hujan aku demam,yang pasti aku demam setelah sekian lama tak demam.....

baca berita selanjutnya disini -> Wild Dogs Brigade

3 comments: